Öroninflammation


I nästan två veckor nu har Tuva haft feber och varit förkyld till o från. Men igår var hon jätte irriterad och gnällig. Febern gick upp till 39 och jag ringde barnmorskan på bvc. Hon ville att jag skulle kontakta barnmottagningen på Hälsan.
Jag kontaktade dom men dom hade ingen tid igår att erbjuda så jag skulle ringa nästa morgon för att få en tid. Ringde i morse och fick en tid kl.10.20.
Först fick jag väga henne och hon vägde nu 7,6 kg, börja bli en stor tjej=)
Därefter skulle läkaren undersöka henne och då upptäckte hon att hon var svullen i sitt högra öra, alltså öroninflammation. Stackars lilla Tuva♥
Så nu går hon på pencilin och ipren och nässpray. Ska var på återbesök i Januari.
Men idag är hon en pigg & glad liten tjej, väckte henne igår kväll vid 23 tiden för att ge henne alvedon o sedan somnade hon om till kl 5, då la jag henne i jämte oss i vår säng, så mysigt! Hoppas det går över snabbt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0