Babysim

Idag var det dags för Tuvas första babysim på Rosenlundsbadet. Det började kl. 8.00. och höll på i en halvtimme. Tuva verkar älska att plaska i vattnet, hon sprattlade som bara den med benen och drog handen upp o ner i vattnet. Hon bara skrattade men blev lite trött efter ett tag, mycket intryck. Vi fick lära oss olika grepp och dra runt henne i vattnet, nästa gång ska vi "dyka". Det var jätte bra ledare som höll i babysimmet, eftersom vi inte ha kommit de två första gångerna så hjälpte hon att visa oss vad de har gjort...jätte snällt...
Det var jätte varmt i poolen, å även jag tyckte det var jätte skönt att bada!!! =)
Efter babysimmet skulle både Tommy o jag duscha. Jag tog Tuva och han tog skötväskan, när jag väl kommer in på damernas för att duscha, kommer jag på att i skötväskan ligger ju min nyckel och min mobil. Ut igen och Tommy har ju gått in på herrarnas, så jag får ju be vänligt att en kille gå in där, men han verkar halvflummig och kommer ut igen och säger: "neeej"... Sedan kommer det ut en "pappa" så jag frågar honom om han kan kolla om Tommy Johansson finns där inne, han verkade väldigt vänlig. Efter ett tag kommer Tommy ut i bara kallsonger, haha! Det blev väldigt flummigt  där på slutet...
Tuva somnade som en stock efter babysimmet...hon orkade knappt äta vid 10...



Kommentarer
Postat av: Sofia o Lova

Vad mysigt det ser ut! Kan tipsa er om att byta om i relax-omlklädningsrummet. Där byter båda föräldrarna om så man kan hjälpas åt med de små söta.

Kram Sofia och Lova

2010-10-31 @ 09:25:59
URL: http://lovamajkenbeijer.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0