Gräshagen - mitt andra hem...

Idag tog jag med mig Tuva och körde till mina gamla hemtrakter, nämligen Gräshagen! Det var där jag växte upp och har mycket fina barndoms minnen därifrån. Vi åkte upp till Södrabogesundsgatan där Gun bor. Hon blev jätte glad när hon såg att vi kom för att hälsa på. Gun bodde nedanför oss och jag var alltid nere hos henne, ritade teckningar eller spelade kort. Hon hade nämligen kvar mina teckningar så jag fick med mig dem hem, så jag har suttit och kollat på dem nu, det är riktigt roligt och vilka "flashbacks" man får. Hon flyttar till helgen, till Råslätt eftersom Sture, hennes man bor på ett hem där, så hon kan gå till honom, nära o bra! Vi pratade gamla minnen sen jag var liten, det berör mig djupt...blev väldigt sentimentalt... Känns som det var igår man sprang där och lekte med alla på gatan, har starka minnen från den tiden...
Hon tyckte Tuva var söt, hon log och skrattade åt henne. Hon sa att Tuva verkar väldigt snäll och det är hon ju också, är jätte stolt över Tuva. Jag hoppas hon växer upp och få lika fina minnen som jag har med mig i livet nu!!!




Kommentarer
Postat av: Madeleine

Längtar tillbaka....va så skönt me skogen utanför.

Minnen ja...där finns hur mycket som helst.

Isberget...o alla rådjur som kom ner o åt äpplen som vi la ut. Allt bus som du hittade på ;-)

2010-10-28 @ 14:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0