Avslutning på trädäcket

I lördags eftermiddag började Tommy att "bygga ut" vårt trädäck. Eftersom det var en sådan höjd ner till gräsmattan så tänkte vi att det bli skönare med en avsats ner till gräsmattan. Han har hållt på i 2 hela dagar med detta projekt och jag måste ju säga att det blev riktigt bra faktiskt! Vilken duktig karl man har:)
I går kväll blev han klar med vårt trädäck och började klippa vår gräsmatta. Vid den här tidpunkten förra året var det bara en massa sandhögar på tomten.


O det här är resultatet...

Igår kväll efter allt stök så gjorde jag kycklingspett med grönsaker som Tommy grillade på grillen. Det blev riktigt gott och det var skönt för både Tommy o mig att bara få sätta sig ner i lugn o ro. Tuva gick o la sig vid sju och därefter åt vi.


Grillspett...mm...

De här dagarna har Tuva sovit ganska mycket om dagarna eftersom hon har varit ganska trött. Tänderna klias som bara den och hennes avföring är inte så jätte fast. Undra om det är tänderna, värmen...ja, det är en bra fråga! Hon är ju uppe mer och gå nu, vill inte sitta stilla i vagnen, om någon har något bra förslag eller tips på att få dem att sitta stilla i vagnen, så tar jag gärna emot det:)
Hon sover tack o lov hela nätterna och jag kan lägga henne på eftermiddagarna utan problem men jag kan hitta henne på helt annorlunda sätt än när jag la ner henne i sängen. I går hittade jag henne med fötterna uppåt kudden o täcket över hela sig då hon låg på sin mage som är ovanligt för Tuva. Hon har börjat röra sig mer i sängen o kommer då över till magen men mest sover hon på sidan/ryggen.
Hon är allt för go vår lilla tjej som snart är en stor tjej, tiden går för fort!





Kommentarer
Postat av: Elin

Vad fint det blev!

2011-04-27 @ 09:11:20
URL: http://tahe.blogg.se/
Postat av: Martina

Härligt med en så hädig man ;) Är badrummet klart?! Eller har han fler bollar i luften samtidigt? Just nu håller min gubbe på med taket, eller aa hjälper pappa som byter taket :) Sen hoppas jag vi ska hinna måla och ev hinna bygga ett trädäck på framsidan. Får se om allt hinns/orkas innan bebisen tittar ut, för då orkar jag inte ha arbetskillar här, då är det famlijemys som gäller :)

Tuva är vekligen jättesöt!

2011-04-27 @ 13:51:56
URL: http://minbebis.com/blogg/mammamartina
Postat av: Matilda o Tuva

Elin: Tack, ja det blev jätte bra:)



Martina: Nej, badrummet är inte klart eftersom han inte ville stå därinne i det fina vädret så då började han att göra klart trädäcket. Han ska börja kakla och lägga klinker nästa så det är på slutspurten:) Ok, det där med o måla är inget kul, målade ju hela huset förra sommaren, usch:) När är du beräknad att få? Hoppas allt är bra med er!

2011-04-27 @ 14:26:03
URL: http://matylda.blogg.se/
Postat av: Anna

Söt liten tös och jättefint trädäck! Jag har alltid sagt att jag aldrig ska muta selma med mat för att hon ska sitta still. HAHAHA. Detta har jag nu raderat och nu tar jag med ett sånt där minilitet paket med russin (småfolk) som hon får sitta och pilla med när hon verkligen måste sitta i vagnen...men de lugna promenaderna och strosandet på stan är ett minne blott...

2011-04-27 @ 22:29:13
URL: http://annajson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0