Firades med smörgåstårta!


                                               Tuva

I går morse ringde vi o gratulerade Tuvas gammelmormor som fyllde år.
Därefter begav vi oss mot öppna förskolan. Först såg det stängt ut när vi kom eftersom det är väldigt mörkt därinne om man står utanför, tycker jag. Men det var det inte så det blev sångstund och massa bus för Tuva som såg skeptisk på alla under hela tiden, måste kolla in var det är för personer. Sen åkte vi hem och gick ut med Ludde o åkte till Tuvas mormor, där även Tuvas gammel- mormor o morfar var. Vi åt lunch allihopa och sedan åkte vi hemåt igen eftersom Tuva var så trött o hon sov två timmar i sin säng. Medans hon sov passade jag på att slå in alla paket som ni ser på bilden. Vid fyra när Tommy slutade åkte vi in till stan igen för att fira min mormor på sin födelsedag!


Mormors paket...

Nu var det äntligen dags att öppna paketen från oss och hon fick presentkort på Kicks, öronhängen från Albreks guld, en blomma från Blomstertid och till sist men inte minst en ram från Village med ett kort på Tuva när hon sitter i vitsippebacken. Hon blev jätte nöjd med paketen, sa hon.


Från Tuva till sin gammelmormor...

Efter all paketöppning så var det dags att hugga in på den smaskande smörgåstårta från Coop som min mormor o morfar hade beställt ifrån. Den var faktiskt jätte god och inte så mäktig som smörgåstårta kan vara, rekomenderar!


Tuva med mormor                           Hugger in på smörgåstårtan

När vi skulle äta smörgåstårta ville Tuva också ha och det tyckte hon var riktigt gott. Verkar som allt går hem nu hos Tuva. Även citron var gott och inte en ´min´ gjorde hon när hon fick citronen i munnen. Kexen som hon fick slängde hon ner till mormors hund Wille och ville bara ha smörgåstårta:) hehe...


Tuva med pappa o citron                     Gå och gå hela tiden




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0