Maria o Alma på besök!



Idag har vi städat och tvättat här hemma. Bara en massa måsten! Nu när Tuva ska börja äta själv så tog jag fram hennes "plast bord" framför där hon sitter så kan hon kladda hur som helst! Vi fick med det när vi köpte Stokke stolen för några månader sen. Det blev perfekt. Tuva tyckte det var jätte roligt att slå händerna på som en trumma!



Vid tio tiden fick vi finbesök av min barndomsvän Maria och hennes lilla flicka Alma. Alma är snart 4 månader om en vecka. Vi fikade lite och Tuva fick majskrokar när vi åt cheesecake! Maria hade med ett USB idag eftersom jag tog lite kort på dopet och lite andra kort på Alma... Efter det så testade Maria min bärsele som jag hade till Tuva när hon var mindre och hon tyckte den verkade smidig så hon fick låna den, så hoppas den kommer till användning. Jag hade ju inte den så jätte mycket med Tuva men dem gångerna jag hade den så var den mycket bra. En rosa babybjörn bärsele med ett kors på ryggen.






Kommentarer
Postat av: Martina

Vi har sån beslutångest vilken färg vi ska ha. Men det lutar åt vitt. Ni har ju helvitt ju! Vi funderade på om det blir alldeles för vitt med vit dörr, vita rännor och vita fönster men erat ser ju jättefint ut, inte alls stelt... Patrik vill dock måla rännorna svarta isåfall för att bryta något men jag tyckte det blir för stark kontrast då. Usch det är så jobbigt! Jag är beräknad 7augusti så jag sa att jag kan hjälpa till att måla i markhöjd :) Ingen stege eller för låga krångliga ställningar!

2011-05-02 @ 11:12:44
URL: http://minbebis.com/blogg/mammamartina
Postat av: Matilda o Tuva

För oss var det väldigt lätt att välja färg men vit innebär ju så många olika nyanser... Vi valde inte "vit vit" utan namnet på färgen var typ "stockholmsvit", lite gulare... Ja svart blir nog en stor brytning, tror jag med! Lycka till!

2011-05-02 @ 13:46:43
URL: http://matylda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0