En vecka kvar...

Idag är det exakt en vecka tills Tommy skolar in Tuva på förskolan. Och de två första dagarna ska jag försöka vara med lite och se hur det ser ut och vara med på informationen man får. Tror det kommer blir jätte bra!

Idag har Tommy och Tuva varit på öppna förskolan, för idag öppnade det efter semestern. Men det hade väl inte varit så jätte många. Siw lekte mestadels med Tuva och hon verkade inte alls blyg mera som jag har fått det berättat. Hon klättrade också upp för rutchkanan, mycket har hänt sen vi var där sist...


Helgen har varit skön eftersom vi inte har gjort så mycket. Vi har tagit det mest lugnt på vår veranda på framsidan i lördags när det var så fint väder. Tog en glass och njöt av solen, det gjorde även Tuva som fick en halv glass av Tommy som gick in o hämtade en till glassstrut...kladdigt men gott:)
Efter det bestämde vi för att åka o kolla på utemöbler till framsidan, vi var lite inne på "loungegrupp" i konstrotting och jag hade sett en på Ica maxi och vi köpte den för det var ju utförsäljning så fick den till ett riktigt bra pris! På kvällen åt vi hemmagjord pizza och invigde våra utemöbler.

 

På söndagen blev det lite små plock här hemma. Jag rensade ur frysen på gammal mat och fick i ordning i lådorna, kött för sig, grönsker för sig...osv.


Tuva river ur en av kartongerna med mina gamla böcker...pixiböckerna:)

Häromdagen tog jag hem mina gamla böcker som jag hade när jag var liten, så det har blivit några riktigt mysiga sagostunder för Tuva men hon vill inte riktigt sitta stilla ibland:)


Tommy läser "Emmas första dag på dagis" för Tuva, passar ju bra nu ju;)

Igår kväll när Tuva hade gått och lagt sig tog jag Ludde med mig och gick 3km på elljusspåret, det tog ungefär 35 minuter. Det var riktigt skönt väder ute då. Idag gav jag mig ut innan Tuva hade gått och lagt sig men då hade jag inte Ludde med mig utan han fick stanna hemma. Jag sprang nämligen idag 3 km på elljusspåret på ungefär 20 minuter, ska inte ens försöka räkna på när jag sprang senast. Det kändes men det var riktigt skönt efteråt...

Jag vet att uppdateringen på bloggen inte varit den bästa men ska försöka göra mitt bästa:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0