Soliga Falkenberg!


I måndags åkte vi mot västkusten, närmare bestämt till härliga Falkenberg! Tuva, Tommy o jag åkte i en bil och min mamma, mormor o morfar tog en bil ner till kusten... Stannade som vanligt i Smålandsstenar på fiket och köpte med oss bullar. När vi kom fram gick vi lite inne i Falkenberg o köpte en baddräkt som vi hade glömt att ta med oss till Tuva. Sedan åt vi lunch och sedan begav vi oss till Hotell Strandbaden nere vid Skrea strand.



Vid tre tiden checkade vi in på hotellet och alla fick rum på samma våning, alltså ut mot havet. Det var helt underbart att komma ut på hotellbalkongen och blicka ut mot havet!


Stranden nedanför hotellet



Efter vi hade checkat in så gick min morfar och badade med detsamma! Han kunde inte vänta. Sedan gick vi alla ner och då badade Tommy o Tuva. Jag gick med fötterna i vattnet och det var riktigt varmt! Vi tog också en glass där nere vid strandpromenaden, det var riktigt hett i solen!


Tuva älskade att bada i havet


Far & dotter skrattar gott ihop!


Tuva håller i sig hårt i pappa när de doppar sig...

       
 Hängmörad entrecote    Rostad primörpotatis        Grillad kungsflundra

       
   På restaurangen           "Dotter, mor o far"        Tommy o min morfar

På kvällen hade vi bokat bord på hotellets restaurang vid sju tiden. Tuva var vaken under hela tiden och smakade på tomat-löksallad som hon tryckte i sig:) Maten var riktigt god och med vinet till. Senare när vi hade ätit klart kom det en som sjöng på scenen och det var en mycket mysig stämmning. Tuva diggade musiken och klappade händerna när de vara klara. På kvällen beställde vi drinkar från baren och tog med oss upp till ballkongen och satt där med den fantastiska utsikten!


Fotograf Tommy tog en bild på mig och min älskade mamma♥


Tommy med Tuva i sin famn.

På morgonen gick jag och bad om att få värma vällingen i receptionen o Tommy matade henne på ballkongen, såg riktigt mysigt ut!



Min morfar kunde inte riktigt hålla sig borta från att bada i havet så det blev ett morgondopp också. Tommy följde med och gick med Tuva längs stranden och det blev också lite gungande eftersom de hade det på stranden.



Innan lunch la vi oss på stranden Tommy o jag, hade lite barnvakt då och försökte njuta så mycket av solen. Jag doppade mig i havet och tyckte det var helt underbart, ganska varmt ändå... Sedan kom Tuva ner och då blev det lite bus med hink o spade i vattnet som vi hade tagit med oss.







Mycket sol och bad, var det redan dags för lunch så vi gjorde i ordning oss och gick bort en bit till Skrea och åt på ett litet matställe där borta. Tuva somnade i vagnen bort, inte lätt när man tröttar ut sig så på stranden. Hon vaknade sen och åt lite.


Tuva har sin lilla egna stil när hon sover ;)


Ettåring som redan har Iphone? Inte klokt;)

Tuva sitter på hotellrummet och kollar/lyssnar på Bamses sång med min Iphone!

       
   Hembakat rån              "Peggens glasscafé"           mm...glass...

Eftermiddagen gick vi och tog en glass på Peggens Glasscafé och snacka om kö in. Det var väldigt populärt och alla skulle ju naturligtvis köpa glass samtidigt som oss! Men när vi väl kom fram och satte oss ner var det värt att köa för det var en riktigt god glass med hembakat rån och sia kulglass.



Tisdagskvällen gick vi ner till Bistro på hotellet och tog en bit mat. Jag tog en hamburgare och de andra tog entrecote. Det var gott men det var riktigt varmt, men man ska inte klaga för vi hade jätte tur med vädret, soligt som bara den!!! Jag gick o matade Tuva sen med välling men hon ville inte ha. Hon var säkert mätt efter pommesen hon fick. Tog en liten promenad ut på bryggan och hon somnade gott efter det. Efter maten hittade jag Tommy och morfar vid ett billjardbord där de spelade. De hade lite publik som tyckte det var riktigt bra underhållning..haha! På kvällen tog vi det lugnt eftersom vi skulle upp tidigt och åka hem dagen därpå.

       
   Tommy på Bistro        Tuva med ett pommes       Biljard utmaning!



Innan vi åkte hem, tog vi ett litet stopp i Ullared. Det blev en del shopping, men billigt blev det denna gången! Tuvas gammelmormor köpte en jätte fin liten "dockvagn" till henne och ett piano som hon spelar på som en galning. Vi köpte också bowlingset och en trumma till henne. Hennes mormor köpte jätte fina kläder till henne. Tack så jätte mycket...

Tre härliga dagar på västkusten med helt underbart väder!



Kommentarer
Postat av: Pelle

Underbart att se alla er på alla kort.

2011-08-05 @ 23:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0