En händelserik helg!

I fredags så var jag lite ledig på förmiddagen och då passade vi på att äta frukost nere på Bageriets uteservering. Det var jätte fint väder och utsikten vi hade var jätte fin ut mot Munksjön som låg spegelblank o bron...
Brödet dem hade på Bageriet var jätte gott, Tuva tyckte det var lite för hårt...

 
 

Efter frukosten tog vi en liten promenad i stan men det var lite kyligt så då tog vi bilen till Babyproffsen. Vi inhandlade ett par badbyxor till Tuva eftersom hon ska börja på Småbarnsim på Rosenlundsbadet.


Tuva fick åka med draken på Babyproffsen...

När jag slutade på eftermiddagen åkte vi och handlade tills helgen o då passade vi även på att åka ut till Taberg till Mormor Magdas glassfabrik. Det var en jätte mysig affär som hon har och gör sin glass själv där på plats. När vi kom hem kom Camilla, Tommy o lille Kevin på spontanbesök till oss. Så de fick också provsmaka Mormor Magdas glass, den var jätte god!


Tuva o Kevin i trädgården

På lördagsmorgonen var det dags för Småbarnsim på Rosenlundsbadet. Det är som babysim fast mellan 1-2 år nu. Jag kunde inte vara med o bada eftersom jag hade min mens, typiskt! Tuva var lite smågnällig i början men blev lite lugnare sen och tyckte det var kul! De fick göra lite olika övningar men sjöng o lek blev det mycket!


Småbarnsim gruppen


Tuva sitter på kanten o ska "dyka" (böja sig fram efter Tommy).

 
En sak de ska "dyka" efter sista gången. Dags att gå upp, slut för idag:)



På fredagskvällen kom Robban o Andy o hälsade på oss. Vi satt lite på framsidan o de drack öl o pratade. På lördagsmorgonen åkte vi på Småbarnsim så de passade på att gå på Torget då. Vid lunchtid grillade vi lite kött och även dem fick smaka på Mormor Magdas glass. Sedan blev det bus o lek i trädgården innan de skulle åka iväg till några vänner i Jönköping. Och vi skulle ju på grannfest också!



Vid femtiden på lördagen var det äntligen dags för den årliga grannfesten!!!
Temat på festen i år var "Charter". De kom ca 90 personer...


Ingången, här får vi vårt "boardingkort"!


Incheckning, Jonna klipper i vårt boardingkort...

Här får vi också en liten fördrink innan det är dags för att gå ombord:)


Först var det bara att vi skulle klara av tullen innan vi kom ombord...


Tommy o Tuva intar vår platser i flygplanet, alltså "första klass"!!!


Dags att lyfta! Flygkaptenerna är på plats, mot England!

Vi var indelade i fyra olika länder, Sverige Spanien Turkiet England!
Vi skulle resa mot England.
Efter landningen var det dags för tipspromenaden och efter det intog vi våra platser i partytälten och där låg det en lapp, "Poängjakten", där stog det massa saker man skulle ha/göra, t.e.x en gul vas, ogiltligt pass o sjunga en hyllningssång till reseledarna. Vi hade två timmar på oss att ordna det. Under tiden grillade vi och åt också. Jag gick o gav Tuva vällingen. Tommy körde henne i vagnen och hon somnade o sov hela kvällen tills elva då jag gick hem o nattade henne.


Här visar reseledarna upp en dans från vaje land...det var riktigt bra!
När de kom till Sveriges dans sprang dem runt vid borden o ryckte upp varsin person o Anna kom emot mig o tog med mig o dansade "fågeldansen". Sedan var det min tur att ta någon o hon sa att jag skulle dra upp Tommy, fick nästan inte med mig honom men han släppte bordet efter en stund...haha;)

Vid åtta tiden var det dags att gå igenom "poängjakten" och se vem som lyckats bäst! Det lag som vann var Spanien men vår hyllningssång var bäst, vi kom ändå på 3:e plats, inte sist i alla fall:) Det var riktigt roligt.


På bilden ska det byggas en pyramid, en punkt av alla i "Poängjakten".

Det blev en riktigt lyckad grannfest och vi hade väldigt tur med vädret!
Lärde känna lite nya och trevliga grannar, det var hur kul som helst!

Kommentarer
Postat av: Anna

Kul att ni hade roligt! Det hade vi med. Men Stefan undrade var Tommy höll hus idag vid 7.30, de skulle ju ut och springa då hade de bestämt...hahaha. Troligt!

2011-08-14 @ 21:49:10
URL: http://annajson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0