Lite av varje

Igår var vi hos mamma o hjälpte henne o tvätta lite... Lagade köttfärsås o pasta till lunch, mammas köttfärsås..mums! Hade med mig vagnen så Tuva sov både på förmiddagen i 1,5 timme och på eftermiddagen i 40 min, perfekt! Till fikat blev det rabarberpaj o vaniljsås, lyxade till det riktigt! Tuva fick smaka lite vaniljsås och gott tyckte hon det var också, ville bara ha mer...


                             Tuva sover i sin vagn


       Mammas hund Wille                                    Vår hund Ludde

På kvällen var det dags för Juntaträff igen, denna gången var vi hos Mia, ett av grupphusen i mitten här på området. En av tjejerna har fått en liten dotter för en månad sen och givetvis var lilla Maria med, så liten o söt...
Det var en trevlig kväll med juntan som vanligt:)

Idag har vi varit på Öppna förskolan och det var faktiskt mer idag än förra veckan! Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag det har blivit lite sämre sen Siw inte kunde vara kvar=/...men men... Det är kul att Tuva träffar andra barn och få se sig omkring. Sångstunden är populär! Idag testa vi öppna förskolans lära-gå-vagn och "vips" så gick hon själv med den...blev helt chockad och Tuva tyckte det var jätte kul. Få se om hon gå själv med den hemma också sen.

Efter öppna förskolan åkte vi in till Tuvas mormor och tog mat från makedonkan.
Idag testade Tuva att suga ur sugrör med ett vattenglas. Både mamma och jag trodde olika: Antingen tuggar hon på sugröret eller blåser bubblor i vattnet. Men hon sög i sig vattnet jätte bra, såg roligt ut när kinderna åkte innåt när hon sög i sig vattnet. Vår lilla solstråle♥



                          Tuva med sin Lära-Gå-Vagn

Vilket härligt väder det är, solen lyser...Men ändå så känner jag mig trött idag... Få bli en promenad sen så kanske man piggnar till lite...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0