I från helgen...


                      

I lördags var mamma och jag på A6. Jag skulle gå in på pressbyrån för att köpa trisslotter till henne som vanligt. Men när jag väl ska köpa dem så frågar hon om mit leg. Jag: Varför? Hon: För det är 25 års gräns på trisslotter nu. Skojar du med mig? Jag får gå på systemet vid 20 år och supa mig full men inte bli spelberoende förens jag är 25? Jag blev bara så chockad och det var ju lång kö med och jag är ju inte 25 så jag skulle ju hämta mamma, pinsamt!

Medans vi var på A6 så var lilla Tuva och hennes pappa nere på stan och checkade in den nya Sesamgallerian men Tommy tyckte det var trångt och inte så bra affärer i den, så det var en stor besvikelse! Men han kollade in HM där han hittade mycket o sött till Tuva. En grå långarmad tunika med rosor på, en blommig tunika, ett par beige byxor med blommigt band på och en blå klänning med tillhörande blå byxa. Det var jätte fina kläder!



På kvällen var vi bortbjudna till Camilla och Tommy o lille Kevin. Vi fick jätte god mat, de hade grillat på gasolgrillen utanför. Tänk när det blir sommar och man kan sitta ute o njuta i solen och grilla..mmm.. Innan vi skulle äta fick Tuva välling eftersom hon var lite små gnällig och inte sovit så mycket under dagen eftersom hon var nyfiken på stan, sa Tommy:) De hade en resesäng där Tuva kunde ligga i. Först sov båda i Kevins rum men rätt som det var skrek de i kör, rätt roligt att höra (hehe). Hon sov i den i en timme ungefär och sedan ville hon vara med i soffan när vi kollade på melodifestivalen men hon somnade snabbt i soffan och fick väcka henne när vi skulle hem. Men det var en jätte trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap!


          Tuva "blickar" ut                               Tuva med toffs

På söndagen tog Tuva och jag det lugnt medans Tommy rev ut badrummet eftersom vi ska göra om därinne. Älvsbyhus leverar ju bara med våtrumstapet och vi tröttnade rejält på det! Så nu ska det bli spotlights i taket, ny badrumsmöbel, vägghängd toa, ny dusch, golvvärme, kakel o klinker...


                             Tommy riiver våtrumsmattan...



Kommentarer
Postat av: Malin k

Haha aldrig att det kan vara 25 på trisslotter! 18 är det däremot. Hon i kassan måste ha fattat fel! Man ska bara fråga efter leg om man tycker att personen ser ut att vara under 25... Vet inte hur hon hade tänkt där.

2011-02-28 @ 11:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0