Ma-Ma! Mamma!

I helgen har Tuva både sagt Ma-Ma och Pa-Pa men idag så hörde man verkligen att hon sa Mamma! Gissa att jag blev överlycklig=) (hehe) Vår lilla tjej börjar bli en stor tjej nu, tänk när hon börjar prata... Hade till och med vittne idag att hon sa Mamma igen hos hennes mormor!

Idag har vi bakat muffins för att ta med till fikat i eftermiddag hos Tuvas mormor.


Muffins med de nya formerna från Lagerhaus

2 ägg
1,5 dl socker
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1,5 msk kakaopulver
2 dl mjöl
100g smält margarin
4 msk apelsinjuice


Vi fikade och busade med lilla Tuva som visade att hon kunde gå ett steg fram när jag höll i hennes händer och flera steg bakåt, hon är för underbar med sina idéer! Sedan satte jag mig vid mammas dator för att jag skulle ha lite foto som hon hade på sin externa hårddisk som inte jag har. Vilka gamla kort, det var roligt att se...
Efter det så kom Tuvas gammel-mormor och morfar. Hon hade varit på Lagerhaus idag och köpt en liten sparbössa till Tuva, jätte söt!


Bilden är från lagerhaus.se (Katt-Sparbössa)

Efter allt bus hos mormor så var det dags att åka hem till Ludde!

Tuva i mormors soffa, lite små-trött! Mössa o barfota:)

Trött Tuva, som somnade påväg hem i bilen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0