Shopping Shopping !!!

I lördags så var jag med mamma på stan. Det blev en del shoppat! Köpte en kräm från clinique mot torr hud, har ju fått det efter jag fick Tuva + att det är så kallt ute. Har ju redan tvättcremen och den är så bra. Köpte även nagellack och underlack.
Vi var också inne på lagerhaus där det finns massor av fina saker. Köpte servetter och muffinsformar i olika mönster, jätte fina, lite känsla för våren!
Hittade en jätte fin fyll-i-bok på Village för Tuvas födelsedagar och en jätte söt bukowski kanin på Dimoda, såg den innan jul och nu kunde jag inte motstå att köpa den. Den är så himla mjuk o go, med långa öron!
Vi åt på Makedonkan efter vi hade shoppat loss, för det var inte bara jag som shoppade utan mamma hade rejäla kassar när vi kom hem till henne sen!
På stan kunde man inte undgå att en del handbollsmatcher spelas i Jönköping, vi såg Spaniens lag, Tyskland och Island och deras fans som gick med stora flaggor!
När vi var påväg hem såg vi en märklig sak på en bil vid rödljusen, kollade nästan om hundra gånger. En barnfamilj i en bil, på taket så står två styckna matavfallspåsar på taket, antagligen glömt dem innan de skulle åka iväg. Då är man inte lite stressad, eller?! Mamma o jag höll på att dö av skratt i bilen! (haha)
 

Bilderna kommer från kicks.se


Bilderna kommer från lagerhaus.se



"Liten blir stor följer barnets vardag och tankar från nyfödd till
myndig, och ska fyllas i vid varje födelsedag, av barnet själv
 eller tillsammans med någon nära. Här finns plats att
 dokumentera hur födelsedagen firades, och utrymme för
 fotografier och bilder. Varje år får barnet dessutom svara på
 några korta frågor om dess vardag, och fundera lite extra kring ett ämne."
www.glimraforlag.se (köpte den på Village)


Bukowski nalle "Cornelia" (köpt på Dimoda i stan)


Hämtmat från "Tandoori palace"
Malai Tikka Masala= Grillad tikkakycklingfile i bitar tillagad i mild gryta på
rostade paprika, grädde och vitlök med ris.
Paneer aur lasan ka naan= Färskbakat indiskt bröd med vitlök och indisk ost.

Tommy och jag hämtade mat från Tandoori palace på lördagskvällen. Det var jätte gott och brödet var som en barnpizza, jätte stort men gott var det! På kvällen tog vi det lugnt och kollade på "Fångarna på fortet" och myste.



Tyget är från Village (159kr/m)

På Söndagen var vi uppe rätt så tidigt, gav Tuva välling vid halv 8 och sedan gröt vid 10. Efter det åkte vi upp till A6 eftersom jag hade sett jätte fina tyger på Village. Hittade ett fint tyg som både jag o Tommy tyckte om. Så på eftermidagen mättes det och syddes det för fullt här i hemmet. Vi ville ha en slät gardinkappa till köket och resultat blev mycket bra!



Igår var jag även på mitt första Zumba pass i Taberg! Det var gratis denna veckan och tänkte testa på hur det var. Hämtade upp Camilla (i föräldrargruppen) och vi begav oss mot Tabergskolans gymnasiksal för att röra på oss! Där träffade vi Malin (i föräldrargruppen) och jag träffade även min dagisfröken och två grannar. Det var trångt eftersom vi var 99 tjejer och 1 kille. Men det var ett fartfyllt pass med olika spanska rytmer, det var ett roligt och annorlunda pass! Det var riktigt svårt men man kommer väl in i det efter några gånger! Hoppas jag!=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0