Slutat amma

Jag har bestämt mig länge för att sluta amma och efter jul o nyår tänkte jag att allt har lugnat ner sig så jag kan sluta amma i lugn o ro... Jag har ju ammat morg. och kväll nu bara och för en vecka sedan så slutade jag amma Tuva på kvällen och behöll morgon målet. Igår morse var sista gången jag ammade lilla Tuva. Det var blandade känslor faktiskt, rätt skönt men ändå kommer jag sakna stunden. Men vällingflaskan går ju lika bra på morgonen som kväll... Har faktiskt inte kännt av spänt bröst eller nåt sånt så hade kanske inte så mycket mjölk kvar i brösten längre, få väl se imorgon...annars gick det rätt smärtfritt att sluta amma!


Kommentarer
Postat av: Madeleine

♥ Va fina ni är...så sött♥

2011-01-03 @ 22:36:29
Postat av: Anna (hon i det vita huset med lite grått...)

Det är så knepigt det där med att sluta amma, fast det är skönt att få mer frihet och "få tillbaka" sin kropp så är det lite separationsångest att sluta. Hoppas det går smidigt även i fortsättningen!

2011-01-06 @ 19:38:57
URL: http://annajson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0