Slutet av semestern...

Igår var vi uppe tidigt eftersom Tommy drog iväg till Göteborg för svensexa för sin barndomsvän Tommy. Tuva och jag åkte in till Torget där vi köpte nya blommor till köksfönstret. Vi träffade också på hennes gammel-mormor o morfar som är där varje lördag. Vi träffade även gammelmormors syster som var där, Tuva var lite blyg i början o ville bara vara nära mig... Tuva var jätte snäll i vagnen när vi gick på torget och strosade runt. När vi kom hem fick hon gröt och sedan gick hon o la sig i sin säng. Då passade jag på att städa av här hemma. När jag skulle gå in o dammsuga Tuvas rum låg hon vaken och trivdes att ligga där så jag hann till och med torka golven när hon låg där vaken!!! Duktig liten tjej vi har... :)


Tuva o Hilma står vid gungan, undra vem som ska gunga först?

På eftermiddagen gick vi en liten promenad med Ludde och det var ju jätte varmt o skönt ute så vi hängde lite i trädgården sen. Spelade fotboll som Tuva tycker är så roligt! Sedan kom också grannflickan Hilma över med sin mamma Ida och de busade runt med både bollar och leksaksgräsklipparen...


Mat på bordet... Naturligtvis så skulle Tuva ha sina små fötter där med!

På kvällen åkte vi till Tuvas mormor och hennes hund Wille. Vi hämtade mat från Pallas Athena, det är så gott och det tyckte Tuva med som älskar pommes!!! Vi tittade även på fotbollen när Sverige fick sitt brons. Grattis säger vi då! Vi hann också titta på Sommarkrysset men det var inget att ha denna gången, de enda som var bra var Takida, Tuva diggade med hela kroppen. Tänk när Tuva låg i min mage när vi var o kollade på dem i Folkets park i Huskvarna.

    

Vi har haft två veckors semester nu och kan bara se tillbaka vilka härliga dagar vår lilla familj har haft. Det har varit mest soligt och kan bara lägga det här i vår hög med underbara minnen♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0