Barnmat

Ikväll har jag fixat lite smått o gott här i huset. Först var det utrensning i Tuvas stora garderob så påslakan och filtar få plats där. Medans jag höll på med det så lekte Tuva på golvet med alla sina leksaker, fick muta henne med ett kex sen när hon tyckte det var tråkigt att sitta på golvet. Hon ville gärna ta ut det jag ställde in i garderoben och stänga dörren till sitt rum.



Efter det blev det välling och sängen för Tuva som var väldigt trött ikväll...
När jag hade lagt henne så började jag göra lite barnmat till henne. Det blev Makaroni sallad med skinka och majs, ärtor o paprika. Det är så svårt tycker jag att hitta på vad man ska laga för mat. Jag tar gärna emot recept och tips på barnmat för en ettåring! När jag var klar med mat till Tuva så blev det att plocka i ordning här hemma lite. Resten av kvällen har spenderats i soffan framför tv:n...


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag lagar inte någon barnmat till Lova längre. Hon äter det vi äter. Men makaroner och köttbullar (köpte söta små miniköttbullar), pyttipanna är bra mat om hon vill äta med händerna.

Kram Sofia

2011-06-10 @ 10:06:25
URL: http://lovamajkenbeijer.blogspot.com/--

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0