Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig...

Precis, för i onsdags kväll innan vi skulle gå och lägga oss vid 22-tiden så tycker jag att Tuva låter lite konstig i från sitt rum och går in för att kolla till henne och då kräks hon i sin säng... Hela natten håller hon på att spy och vi har henne i vårt rum nu eftersom man vill veta så hon inte kvävs av sina spyor. Sover inget denna natt och på morgonen har hon slutat spy och nu är det bara rinnande bajs. Försöker få i henne vatten och det är inga problem så det är ju skönt, eftersom risken av att torka ut för hennes del är stor eftersom hon har hög feber.

Fredagen var ju Tommy jourledig och vi tänkte ju åka till Ullared men eftersom detta hände och att Tuva fortfarande hade feber men inte spydde tänkte vi att det är bäst att hon friskna till och äter. Hon äter gröt och välling, inga problem men maten får hon bara upp igen. Nyponsoppa och yogurt var bra o lite saft...

På lördagen var jag inne hos mamma och vi åkte upp till A6 för att shoppa loss. Det var som min mamma skrev på facebook: "Jag o Tilda på A6= Livsfarligt"! Det är så sant, blev mycket köpt fast det var ju bra inköp! Fick gratis kaffepaket om vi var telenorkunder och visade upp ett sms vid deras monter på A6. Smålänningar som vi är, passade vi naturligtvis på! Gratis är gott=)

Idag tänkte vi göra ett nytt försök till Ullared och min mormor o morfar skulle var hundvakt men idag kände inte jag mig bra så vi avvaktar och se när hela familjen mår bra igen. Nu är Tuva feberfri och har ju inte spytt mer än i onsdagsnatt så det ska väl var lugnt nu, hoppas jag! Stackars lilla Tuva, livet är inte alltid lätt♥

Ikväll har vi lagat tacos och kollat på solsidan.

Förlåt till alla er som följer vår blogg att den har varit dålig uppdaterad, men all kraft och energi har gått till att ta hand om en sjuk liten Tuva!

Kommentarer
Postat av: Kaka

Stackars lilla pluttan! Ska hon aldrig få vara frisk, hoppas verkligen att det går över snabbt och att du håller dig frisk med! För nu vill jag verkligen träffa er på onsdag eftersom det var EVIGHETER sen!

Puss

2011-03-20 @ 21:52:39
URL: http://kakankaka.blogg.se/
Postat av: Anna

Nämen stackars liten, och även stackars resten av familjen, sjuka små kids är verkligen hemskt. Tur att det är sådant som går över iaf men när man är mitt uppe i det känns det verkligen tufft! Selma har också haft hög feber i helgen, stackarn yrade typ och alvedon hjälpte inte...fy va maktlös man känner sig då! Hoppas ni får hålla er friska nu!

2011-03-21 @ 07:52:34
URL: http://annajson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0