Öppna förskolan

Idag så tog Tuva och jag en promenad till öppna förskolan som ligger nere i Norrahammars centrum och det är en riktig lång och kurvig backa ner dit...Men det var jätte skönt väder ute, solen lyser, vad mer kan man begära?
Väl framme så möts vi av Siw i dörröppningen, då är hon tillbaka igen. Vilken glad överaskning, verkar som många har saknat henne som "ledare" för öppna förskolan. Hon har ju varit borta ett tag nu eftersom hon har haft dödsfall i familjen, men jag är jätte glad att hon är tillbaka igen!!! Så nu ska vi försöka gå dit lite oftare om Tuva håller sig frisk och så. Det var lagom med barn idag och vi hade sångstund som vanligt och fikade. Medans vi fikade kom hon som har hand om placeringen på Förskolorna i området och det verkar ju kört att Tuva ska gå på Snilleblixten i höst utan det blir väl antingen Slätten eller Rosengårda...
Men vi kommer väl stå kvar i kön tills vi får plats på Snilleblixten eftersom det är gångavstånd dit. Det skulle vara mycket smidigare att lämna och hämta där och sen har jag hört mycket positivt om den förskolan.


Tuva och Lova när de var mindre. Träffade en "kändis" idag på öppna förskolan,
åkte rutschkana och båda tyckte det var riktigt roligt...hehe!

Vid tolvtiden gick vi hem från öppna förskolan och in på Konsum för att handla lite, där vi träffade Anna och Aron från vår föräldrargrupp inne i stan som vi gick i innan vi flyttade till Flahult. När vi gick hem somnade Tuva i sin vagn så gott och jag höll på att svettas ihjäl upp för backen. Det var jätte varmt i solen!
Vi har visst haft strömavbrott på Flahult och en bit ner i Norrahammar idag. Tommy åkte förbi med jönköpings energi bilen när jag höll på att kämpa mig uppför backen med vagnen, vissa har det bra;)

När vi kom hem åt vi lite mat och Tuva fick hemlagad korvstroganoff med ris, det tyckte hon var gott:) Men vila på eftermiddagen är inget för Tuva längre, sover knappt något på dagarna längre. Men hon sover ju hela nätterna så..


                     Tuvas "Tommy hilfiger" dunjacka

Både Tuva och jag behöver köpa oss varsin vårjacka eftersom jag bara har min vinterjacka och hon har sin dunjacka som vi köpte på Kosta förra året...
Fanns ju inget på Ullared som vi gillade så kanske bli en tripp till Lager 157.
För där hade Sofia och Lova varit och det fanns mycket kläder där nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0