Norrahammars Bibliotek

Idag kl.9.00. var vi på bibblan här i Norrahammar eftersom vi hade fått ett mejl av ledaren på öppna förskolan att det var lite information och sagostund på bibblan idag. Det var en trevlig kvinna som jobbade där och hon berättade om bibblan och hur/vad man lånar där. Tuva hittade massvis med böcker och en liten kamrat som heter Markus, han fick sig en riktig puss av henne, först såg det ut som Tuva skulle äta upp honom...hehe! Sedan var det dags för fika och Tuva fick smörgåsrån men nöjde sig inte med det utan ville han min smörgås!
Så idag har vi skaffat lånekort på bibblan, fungerar på alla sa hon, så det är ju bra om man ska åka in till stan och låna eller lämna. Vi lånade en bok om barn o mat och även en cd skiva där det var små sagor på.


Tuva med sin pappa i helgen med "Viggos visor" som vi köpte
påvägen till Karlstad. Den boken hade jag när jag var liten...


Efter besöket åkte vi hem och Tuva var jätte trött o vi bestämde oss för att ta en promenad. Vi tog med oss Ludde och gick förbi Snilleblixtensförskola. Tuva somnade jätte gott i vagnen. När vi hade kommit en bit började något vitt falla från skyn o jag trodde jag drömde, det var snö! Vart tog våren vägen?


Uteplatsen på baksidan när snön faller ner...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0