Slut på mammaledigheten!

I måndags började jag jobba som vanligt igen och Tommy gick hem på sin pappaledighet. Gissa att han är nöjd eller!? Bästa vädret har han ju beställt också så det blir nog mycket utflykter i sommar!!! Han ska ju vara hemma tills han skolar in Tuva på förskolan, så han börjar jobba den 1 september...

Jag har haft ett helt underbart år och en extra månad eftersom hon kom ut lite tidigare än väntat. Det har varit en jätte fin tid med vår lilla Tuva och alla minnen som man har fått. Får nästan tårar i ögonen när jag skriver...



Nu kommer det bli så här att jag kommer att återberätta här på bloggen, det som Tuva o Tommy har gjort under dagarna... Ni kommer inte missa något, jag lovar!!!



Igår lämnade Tommy volvon på service o de gick och åt frukost hos Tuvas gammelmormor. Efter det så gick de ner till stan eftersom Tommy inte gillar skötväskan som jag har haft. Så han köpt en mer "manligare"...hehe!
Kålgårdens lekplats är en ny favvo-plats så dit gick de o busade och åt...

Efter jag slutat åkte jag o hämtade mormor med "svarta faran" och vi åkte upp till morfar som ligger på Hjärtavdelningen på Ryhov nu. Han mådde inte särskilt bra då eftersom han hickar och det blir ansträngande för hjärtat då.

Idag har Tuva taigt med sin pappa till stadsparken, eller är det Tommy som tycker det är roligare att vara där?! I alla fall så åt de smörgås och gungade däruppe! De var också en sväng på Ekohallen och köpte en torkvinda o en babypool som Tuva badade i sen på eftermiddagen.

Tommy verkligen njuter av sin pappaledighet..."dät ä GÖTT dä"...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0