Mormor!

Dagen började tidigt som vanligt för oss och idag tog jag med mig Tuva in till hennes mormor eftersom hon saknade henne:) Först åkte Tuva och jag för att köpa frallor på Annie Johanssons bageri. Sedan vidare till Tuvas mormor, där det blev frallor och pastej till frukost...mm!


Tuva äter frukost hos mormor

På förmiddagen busade Tuva runt hos mormor och med hennes hund Wille och vår hund Ludde. Hon har en liten låda med böcker som hon drog fram och lekte med. Men hon sysselsatte sig rätt bra med de saker som fanns i hennes mormors hem och det lyste verkligen i ögonen på henne, fullt av bus!


Tuvas mormor med sin lille hund Wille


Tuva i mormors famn


Tuva busar i mormors säng:)


Tuvas lilla leklåda!


Tuva ska hjälpa mormor att städa...

När det började närma sig lunch blev Tuva hungrig och vi också. Det blev pommes med fläskfilé och dressing till. Tuva gillade mest dressingen som hon dippade pommes i. Såg riktigt roligt ut!


Tuva ritar med gammelmormor


Chokladrutor


Tuva mumsar i sig chokladrutor


Tuva leker med gammelmorfar på golvet

Efter lunch bytte jag blöja på henne och hon var väldigt trött, så jag la ner henne i vagnen och hon somnade där. Under tiden gjorde vi i ordning i köket och diskade. Hon sov även när posten kom och när hennes gammel-mormor och morfar kom men vaknade strax därefter. Men hon sov i 1 timme och 10 minuter så det var ju bra. När hon vaknade ritade hon lite på ett papper och sedan var det dags för fika, det blev chokladrutor som jag gjorde igår kväll, de blev jätte bra!


Tuva påklädd och klar för att gå

Tuva har haft en bra dag hos sin mormor och avslutar det med ett glatt leende:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0