Vart tog tiden vägen?

Tiden bara springer iväg...Nu har det gått en vecka sedan jag uppdaterade bloggen och jag ber så hemskt mycket om ursäkt, det är dåligt! (skärpning!)
Veckorna rullar på med vardagsrutiner och helgerna de går snabbt över och så är man där igen med de vardagsbestyr man har!

I fredagskväll var det Tommys tur för att gå ut och roa sig! Tuva och jag åkte o hälsade på hennes mormor och åt god mat och såg på idol med godis... Tuva somnade i sin vagn vid nio tiden och sov till tolv, därefter sov hon på mitt bröst och det var så mysigt, kändes som hon var en liten bebis igen...♥ Men sedan piggnade hon till och busade lite med mormors hund Wille som också var jätte trött. Såg jätte gulligt ut! Sedan hämtade vi Tommy vid ett nere på stan och åkte hem. Han hade haft en bra kväll med grabbarna, de hade varit i folkets park också o sett Dia Psalma. Sedan hade de dragit in mot stan för att festa vidare...


Vår lilla tuffing är i ordning och är redo att åka till mormor


Mina älsklingar


Kl.18.00. Sitter Tuva bänkad fram tv:n, Bolibompa!!! haha...


Tuva äter

När vi skulle äta satte vi oss i vardagsrummet och åt framför tv:n. Tuva räckte inte till bordet och den bästa lösningen för henne var att ha tallriken i soffan, hon åt som bara den av klyftpotatisen o fläskfilén. Det var jätte gott!


Tuva dricker sin välling innan läggdags


Tuva vaknar vid tolv och gosar o klappar Wille

 
        Så underbart mysigt!                       En liten trött Tuva i mormors knä


Tuva o Tommy på fredagmorgonen (Tuva trodde nog hon skulle till förskolan men Tommy är ju pappaledig varje fredag!)

På lördagsmorgonen sov dem länge och en annan skulle iväg för att jobba. Jag var hur trött som helst denna lördag och mamma med som var uppe sent! Mina små älsklingar här hemma fick allt sova ut men de var lika sega som oss hela dagen... Så lördagen tog vi det lugnt och på kvällen såg vi premiär avsnittet av "Så mycket bättre". Jag tycker det verkar lika bra som förra gången, så hoppas dem lever upp till förväntningarna man har!

Söndagen var det min tur att få lite sovmorgon och det var jätte skönt. Tuva sov till halv 9 (egentligen halv 10), så skönt för hela familjen! Det känns så konstigt att ställa tillbaka klockan, helt snurrigt! Under söndagen plockade vi och gjorde i ordning här hemma. På eftermiddagen kom Tuvas gammel-mormor och morfar för att fika och umgås, mest med Tuva:)


Tuva med gammelmormor


Tuvas gammelmorfar


Gammelmorfar busar med Tuva, "snurra runt", det tycker Tuva är kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0